En un rato de vagancia hice un port del motor de física 2D Chipmunk para Dreamcast/KOS. Aquí pueden ver unas demos de lo que se puede lograr con esta librería:
Pueden encontrarlo en la sección Descargas o haciendo click en el siguiente enlace Descargar Chipmunk
¡Espero que les sirva! ¡A bailar, gente celestial!
¡Chipmunk 6.0.3 portado a Dreamcast!
En un rato de vagancia hice un port del motor de física 2D Chipmunk para Dreamcast/KOS. Aquí pueden ver unas demos de lo que se puede lograr con esta librería:
Pueden encontrarlo en la sección Descargas o haciendo click en el siguiente enlace Descargar Chipmunk
¡Espero que les sirva! ¡A bailar, gente celestial!
vasily, it's a library, not a game. You have to download and compile it like any other library for kallistios. After that, you can use it inside your own code. It provides an api to create and manipulate objects with physics properties, in example, you can create a ball object with mass and friction and a floor with gravity. Then you just call an update function inside your code and the library calculate the position of the object based in the physics propierties of the ball and the floor.
The library just calculate positions in terms of classical mechanics, it doesn't provide graphical functions, so you need to draw the objects with pvr, sdl, parallax...