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Sabías que...
El nombre original de la consola era Katana pero se acabó cambiando por Dreamcast.
Artículos

Sega NAOMI 2





Compatibilidad total con juegos de Naomi (1).



La novedad más destacable está en los efectos de luz que es capaz de generar







Introducción





SEGA mostró Naomi 2 en Japan Amusement Machinery Manufacturers Association (JAMMA) en otoño del 2000 en el Arcade show en Tokyo, Japón.







Información técnica





CPU

CPU: 200 MHz Hitachi SH-4 (SH7091)

CPU Memory: 32 MBytes (100 MHz SDRAM)

CPU Memory Data Path: 64-bits

Memory Bandwidth: (800 MBytes/sec)



Geometry Co-processor

Geometry Co-processor: VideoLogic? custom transformation & lighting (T&L) chip (Code named: ELAN)

Clock Rate: 100 MHz

Sustained Polygonal and Lighting Rate: 10 million polygons/sec with 6 light sources!

Supported Lights: Ambient, parallel, point and spot

Vertex Support: Combined dynamic and static model processing

Geometry Memory: 32 MBytes

External Memory Data Path: unknown

Memory Bandwidth: unknown



Graphics Processing Unit (x2)

GPU: Two PowerVR2 (CLX2)

Pixel Fill-Rate: 200 MPixels/sec (400 MPixels/sec to 600 MPixels/sec due to infinite plane architecture assuming depth overdraw complexity of 2 to 3 layers)

Graphics Memory: 2 x 32 MB (100 MHz SDRAM)

External Data Path: 64-bits per GPU (128-bits total)

Memory Bandwidth: 800 MB/sec per GPU (1.6 GB/sec total)

Graphic Effects: Polygons/strips/fans engine, 16-bit and 24-bit color, multiple fog modes, super sampling for full scene anti-aliasing, specular highlighting, texture filtering: bilinear, trilinear, anistropic, MIP mapping, bump mapping, perspective correction, 8-bit alpha blending (256 levels of transparency), ARGB gouraud shading, general modifier volumes (GMV) for such effects as shadows, light, transpararency, etc.



Otros

Sound Engine: 45 MHz Yamaha ASIC with ARM7 CPU core supporting 64 channels of 48 KHz, 16-bit sound (64 channel ADPCM)

Sound Memory: 8 MB DRAM



Media: ROM board, optional GD-ROM drive

Display: Dual monitor support

Communications: RS232C serial port

Game Port: JAMMA video system (JVS)







Coprocesador de geometría





Naomi 2 tiene un coprocesador de geometría capaz de generar 10 millones de polígonos por segundo con 6 fuentes de luz.







Chip Dual de Gráficos





2 PowerVR2 (CLX2) GPU's con 32 MB de memoria cada uno.







Datos





Bandwidth

CPU SH-4 <-> 32 MB Main Memory



64-bits x 100 MHz = 800 MB/sec

"ELAN" Coprocessor <-> 32 MB Memory



64-bits x 100 MHz = 800 MB/sec

1) PVR2DC <-> 32 MB Graphics Memory



64-bits x 100 MHz = 800 MB/sec

2) PVR2DC <-> 32 MB Graphics Memory



64-bits x 100 MHz = 800 MB/sec

�Total:



~3.2 GigaBytes/sec





256 MB de memoria.







Juegos



Primeros juegos anunciados:



* Virtua Striker 3 (Amusement Vision)

* Wild Riders (Wow Entertainment)

* Club Kart Racing

* Virtua Fighter 4 (AM2)

Blai abril 22 2008 3738 visto 0 comentarios 0 calificaciones Imprimir

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