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Sabías que...
El logotipo de la Dreamcast PAL es azul en vez de naranja por el parecido de este con el logo de una editorial alemana que poseía los derechos de uso del naranja.
Artículos

Sega NAOMI 2





Compatibilidad total con juegos de Naomi (1).



La novedad más destacable está en los efectos de luz que es capaz de generar







Introducción





SEGA mostró Naomi 2 en Japan Amusement Machinery Manufacturers Association (JAMMA) en otoño del 2000 en el Arcade show en Tokyo, Japón.







Información técnica





CPU

CPU: 200 MHz Hitachi SH-4 (SH7091)

CPU Memory: 32 MBytes (100 MHz SDRAM)

CPU Memory Data Path: 64-bits

Memory Bandwidth: (800 MBytes/sec)



Geometry Co-processor

Geometry Co-processor: VideoLogic? custom transformation & lighting (T&L) chip (Code named: ELAN)

Clock Rate: 100 MHz

Sustained Polygonal and Lighting Rate: 10 million polygons/sec with 6 light sources!

Supported Lights: Ambient, parallel, point and spot

Vertex Support: Combined dynamic and static model processing

Geometry Memory: 32 MBytes

External Memory Data Path: unknown

Memory Bandwidth: unknown



Graphics Processing Unit (x2)

GPU: Two PowerVR2 (CLX2)

Pixel Fill-Rate: 200 MPixels/sec (400 MPixels/sec to 600 MPixels/sec due to infinite plane architecture assuming depth overdraw complexity of 2 to 3 layers)

Graphics Memory: 2 x 32 MB (100 MHz SDRAM)

External Data Path: 64-bits per GPU (128-bits total)

Memory Bandwidth: 800 MB/sec per GPU (1.6 GB/sec total)

Graphic Effects: Polygons/strips/fans engine, 16-bit and 24-bit color, multiple fog modes, super sampling for full scene anti-aliasing, specular highlighting, texture filtering: bilinear, trilinear, anistropic, MIP mapping, bump mapping, perspective correction, 8-bit alpha blending (256 levels of transparency), ARGB gouraud shading, general modifier volumes (GMV) for such effects as shadows, light, transpararency, etc.



Otros

Sound Engine: 45 MHz Yamaha ASIC with ARM7 CPU core supporting 64 channels of 48 KHz, 16-bit sound (64 channel ADPCM)

Sound Memory: 8 MB DRAM



Media: ROM board, optional GD-ROM drive

Display: Dual monitor support

Communications: RS232C serial port

Game Port: JAMMA video system (JVS)







Coprocesador de geometría





Naomi 2 tiene un coprocesador de geometría capaz de generar 10 millones de polígonos por segundo con 6 fuentes de luz.







Chip Dual de Gráficos





2 PowerVR2 (CLX2) GPU's con 32 MB de memoria cada uno.







Datos





Bandwidth

CPU SH-4 <-> 32 MB Main Memory



64-bits x 100 MHz = 800 MB/sec

"ELAN" Coprocessor <-> 32 MB Memory



64-bits x 100 MHz = 800 MB/sec

1) PVR2DC <-> 32 MB Graphics Memory



64-bits x 100 MHz = 800 MB/sec

2) PVR2DC <-> 32 MB Graphics Memory



64-bits x 100 MHz = 800 MB/sec

�Total:



~3.2 GigaBytes/sec





256 MB de memoria.







Juegos



Primeros juegos anunciados:



* Virtua Striker 3 (Amusement Vision)

* Wild Riders (Wow Entertainment)

* Club Kart Racing

* Virtua Fighter 4 (AM2)

Blai abril 22 2008 3694 visto 0 comentarios 0 calificaciones Imprimir

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